Webshop   Gymnasium/Vuxenutbildning   Medier   Grafisk kommunikation     Product

Grafisk kommunikation

Smakprov
current-item

Vill du veta mer?

Beskrivning

Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap: Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet.

Teori och praktik varvas i bokens kapitel:

  • Kommunikation
  • Typografi
  • Bild
  • Grafisk form
  • Original
  • Färglära
  • Expo

En tillämpning av bokens olika avsnitt ges i en beskrivning av en större kampanj mot droger i slutet av boken.

Grafisk kommunikation är lämplig i kurser som Grafisk kommunikation, Bild och form och Webbdesign, liksom i mer fristående utbildningar inom grafisk formgivning. Den här fjärde upplagan är uppdaterad och illustrerad med aktuella exempel.

Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna

Författargruppen består av Bo Bergström, art diretor och lärare på RMI-Berghs, Pär Lundgren, lärare och utvecklingsledare vid Mediepedagogiskt Center i Karlstad och Georg Flessa, skribent, formgivare, m m.

Produktfakta

Författare

Bo Bergström, Pär Lundgren, Georg Flessa

Upplaga

4

Utgivningsdatum

07-02-2008

ISBN

978-91-47-08791-4

Ämne

Medier

Mediatyp

Bok

Språk

Svenska

Omfång, sidor

288

Hur kan vi hjälpa dig?

Kundservice

resource-not-found

Har du frågor om läromedel eller behöver hjälp att komma i gång? Vi finns här för dig!

Kontakt