Endast avtalskunder kan beställa på www.liber.se. Privatpersoner och andra icke-avtalskunder kan köpa via återförsäljare, tryckta titlar via t.ex. bokus.com och adlibris.com, onlineböcker via Hermods webbutik.

Stäng <

Din lista är tom

E-posta listan

Stäng x      Avbryt

Det svenska medielandskapet

Traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens

Dagstidningar, radio, tv och sociala medier är viktiga beståndsdelar i ett samhälle i utveckling. Genom medier får vi veta vad som händer i vår omvärld. För att kunna bedöma det innehåll som förmedlas i olika kanaler är det viktigt att känna till villkoren för mediernas verksamhet, inte minst i fråga om teknisk utveckling, ekonomiska förhållanden, politiskt inflytande och publikens intresse. Det svenska medielandskapet belyser dessa villkor genom att studera medierna ur både ett historiskt och ett aktuellt perspektiv.

Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Jonas Ohlsson

Smakprov

Om författarna

Lämplig för



Titel   Exkl moms Antal Köp/Spara

Det svenska medielandskapet

978-91-47-11335-4

Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Jonas Ohlsson

Omfång: 316 sidor

Smakprov

Ber. lev. v. 3-2018
Nyhet
 
271 kr  (256 kr)   

Läs mer

Det svenska medielandskapet utkom för första gången 1970, då med titeln Press radio tv. Titeln har förändrats i takt med medielandskapets förändring. Många upplagor av boken hade titeln Massmedier och då med olika underrubriker. Det nya med Det svenska medielandskapet är att sociala medier nu behandlas lika ingående som traditionella medier. Dessutom har samtliga kapitel utvecklats och aktualiserats. Boken har, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, närmast blivit en klassiker och är idag ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.

Om författarna

Lennart Weibull, f. 1946, är professor emeritus i massmedieforskning och seniorforskare vid SOM-institutet, Göteborgs universitet.

Ingela Wadbring, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet och föreståndare vid Nordicom, Göteborgs universitet.

Jonas Ohlsson, f. 1980, är filosofie doktor och forskare vid Nordicom, Göteborgs universitet.

Detta digitala läromedel beställer du grupp/klassvis pointingTriangle
Beställ samma antal licenser som du har elever i gruppen. Till varje grupp du beställer ingår 2 lärarlicenser. Lägg i listan en gång per grupp även om du beställer samma läromedel. Använd endast tecknen Aa-Öö 0-9 i gruppnamnet, inga andra tecken eller mellanslag.
Jag vet, visa inte det här meddelandet igen