Endast avtalskunder kan beställa här. Privatpersoner och andra icke-avtalskunder kan köpa via återförsäljare, tryckta titlar via t.ex. bokus.com och adlibris.com, digital/onlineböcker via Hermods webbutik.

Stäng <

Din lista är tom

E-posta listan

Stäng x      Avbryt

Entreprenörskap och Företagande

Visar 1 - 10 av 71 träffar.

Digital transformation

- strategier för affärsutveckling

Här får du som är chef eller ledare inspiration att hantera utmaningar och möjligheter som kommer med den nya digitala konkurrensen.

Patrik Widlund

Blue Ocean Shift

Nå framgång utan konkurrens

Chan W Kim, Renée Mauborgne

Högpresterande innovationsteam

Här får du veta hur du skapar innovationsteam i organisationen som aktivt arbetar med att utveckla nya produkter, tjänster och processer mot ett givet mål.

Mikael Johnsson

Stolthet som strategi

- stolt bemötande som skapar värden i din verksamhet

Det märks om en organisation är stolt eller inte. Det syns på kroppshållningen hos medarbetarna, märks i bemötandet av kunder och påverkar klimatet på arbetsplatsen.

Caroline Stenbacka Nordström, Elin Alsiok

Kundresan

- din guide till hållbara kundrelationer

Förstå vad kundresan är, lär dig arbeta med kundresor och hur resultatet används. Boken väcker tankar kring kundcentrering och varför det är viktigt!

Margareta Boström, Stefan Friberg

Mobbning och kränkande särbehandling

upptäcka, utreda, åtgärda

Enligt lag måste kränkande särbehandling utredas, men vad ska utredas och vem ska sköta utredningen? Här finns svaren!

Jehoshua Kaufman

Workshops och arbetsmöten

Verktygslåda för produktiva möten

Ny upplaga! Förmågan att leda och utveckla grupper i förändring blir allt viktigare. Med facilitering i ledarskapet släpps kraften i gruppen loss.

Krister Forsberg

Policyhandboken

Vägledning för att frigöra företagets fulla förmåga

Här finns 100 exempel på policyer i alfabetisk ordning. Du får veta vilka frågor som behöver besvaras i dokumenten, vilka dokument som behövs och hur de kan vägleda företaget.

Gustaf Wettergren

Lean är bara ett namn

Maximera kundnyttan och minimera resursslöseriet

Lean maximerar kundnyttan och minimerar resursslöseriet. Genom att organisera verksamhetens resurser runt kundens behov och flöde, hittar man smarta lösningar, utanför gamla invanda mönster.

Åsa Meland

Maxa snacket

så når du framgång genom digital kommunikation

Här delar kommunikationsexperten Zingmark lättillgängligt med sig av erfarenheter av att driva förändring inom digital kommunikation. Den vänder sig till dig som vill göra ditt företag mer kommunikativt och rustat för framtiden.

Karin Zingmark

Sida 1 av 8