Endast avtalskunder kan beställa här. Privatpersoner och andra icke-avtalskunder kan köpa via återförsäljare, tryckta titlar via t.ex. bokus.com och adlibris.com, digital/onlineböcker via Hermods webbutik.

Stäng <

Din lista är tom

E-posta listan

Stäng x      Avbryt

Hållbara affärer

- så ökar du företagets konkurrenskraft och lönsamhet

Hur gör man för att ställa om till ett hållbart företag? Lönar det sig med hållbara affärer? Hur har andra företag gjort? Boken motiverar och vägleder företagens beslutsfattare att utveckla långsiktigt hållbara företag.

Gunilla Forsmark Karlsson, Gunilla Östberg

Smakprov

Om författarna

Lämplig för

Recension



Titel   Inkl moms Antal Köp/Spara

Hållbara affärer

978-91-47-12215-8

Gunilla Forsmark Karlsson, Gunilla Östberg

Utgivningsår: 2016 , Upplaga: 1
Omfång: 200 sidor

Smakprov

  266 kr  (282 kr)   

Läs mer

Hållbara affärer motiverar och vägleder företagens beslutsfattare att utveckla långsiktigt hållbara företag. Steg för steg visar författarna hur omställningen praktiskt kan genomföras och att hållbart företagande skapar lönsamhet, nya affärsmöjligheter och ökad konkurrenskraft. Vi får dessutom träffa företagsledare från olika branscher som berättar om sitt hållbara arbete, och hur de har slagit hål på myten om att det finns motsättningar mellan lönsamhet och hållbarhet.

Boken är skriven för dig som har inflytande och makt att göra skillnad och som vill dra nytta av de fördelar som ett hållbart företagande innebär. Den vänder sig också till dig som vill vara med och driva på den hållbara utvecklingen på din arbetsplats.

Om författarna

Gunilla Östberg, konsult i hållbar utveckling, har lång erfarenhet av att från företagsledande roller driva hållbarhetsfrågor ur ett kommersiellt perspektiv och hur man praktiskt ställer om både företag och städer.

Gunilla Forsmark Karlsson är konsult, bloggar och har uppdrag i flera styrelser. Hon verkade i finansbranschen i över 30 år bland annat som vd för Skandiabanken och Länsförsäkringar Fondliv.

Recension

"Gunilla Forsmark Karlsson och Gunilla Östberg har lång erfarenhet från företagsledande positioner inom näringslivet. I boken tar de ett brett grepp om hållbarhet; ekologisk, social och ekonomisk. Ekologisk hållbarhet innebär hur företagets verksamhet belastar miljön, t.ex. verksamhetens koldioxidavtryck. Social hållbarhet utgår från de anställdas välbefinnande i företagets hela värdekedja. Ekonomisk hållbarhet innebär att företaget effektivt utnyttjar sina förnybara resurser. Investeringar i hållbarhet kan initialt resultera i att företagets kostnader ökar men är långsiktigt lönsamma då de stärker företagets konkurrenskraft. Lättillgängligt och pedagogiskt presenterar författarna en modell för hur företaget kan ställa om sin verksamhet till en hållbar produktion. I boken finns också många intressanta exempel på företag i olika branscher som ställt om sin verksamhet till en mer hållbar produktion. Målgruppen är främst chefer inom näringslivet som vill driva på en hållbar utveckling på sin arbetsplats." Publiceras i BTJ-häftet nr 1, 2017. Lektör Rolf Retoft.

Detta digitala läromedel beställer du grupp/klassvis pointingTriangle
Beställ samma antal licenser som du har elever i gruppen. Till varje grupp du beställer ingår 2 lärarlicenser. Lägg i listan en gång per grupp även om du beställer samma läromedel. Använd endast tecknen Aa-Öö 0-9 i gruppnamnet, inga andra tecken eller mellanslag.
Jag vet, visa inte det här meddelandet igen