Endast avtalskunder kan beställa på www.liber.se. Privatpersoner och andra icke-avtalskunder kan köpa via återförsäljare, tryckta titlar via t.ex. bokus.com och adlibris.com, onlineböcker via Hermods webbutik.

Stäng <

Din lista är tom

E-posta listan

Stäng x      Avbryt

Silicon Valley-modellen

Den här boken presenterar en ny managementmodell som utvecklats parallellt med informationsteknologins utveckling och som under de senaste åren förfinats av innovativa globala företag som Google, Facebook, LinkedIn, Twitter och Tesla Motors – i Silicon Valley, Kalifornien.

Annika Steiber, Sverker Alänge

Smakprov

Om författarna

Lämplig för

Recension



Titel   Exkl moms Antal Köp/Spara

Silicon Valley-modellen

978-91-47-12224-0

Annika Steiber, Sverker Alänge

Utgivningsår: 2016 , Upplaga: 1
Omfång: 240 sidor

Smakprov

  301 kr  (284 kr)   

Läs mer

Boken ger spännande inblickar i hur dessa dynamiska företag agerar för att ständigt skapa innovationer och för att överleva i en allt mer snabbföränderlig värld. De företag som kan skapa och behålla en starkt entreprenöriell ådra och som snabbast och bäst kan hantera förändringar, parallellt med en hög operativ effektivitet, har bäst möjlighet att möta utmaningarna i en global digitaliserad innovationsekonomi.

Om författarna

Annika Steiber är tekn.dr från Chalmers tekniska högskola. Hon har 18 års erfarenhet av att leda såväl startup-företag som större företag inom high-tech-sektorn. Idag är hon Managing Director på Berkeley Research Group samt grundare av och vd för svenska bolaget Innoway, ett företag med missionen att utveckla ny vetenskap inom området Management och Organisation.

Sverker Alänge är docent vid institutionen för teknikens ekonomi och organisation vid Chalmers tekniska högskola. Hans forskningsintresse är hållbara innovations- och förändringsprocesser inom företag och innovationssystem, entreprenörskap och hållbar affärsutveckling.

Recension

"Författarna Annika Steiber och Sverker Alänge arbetar som forskare vid Chalmers och är bland annat verksamma inom start up-världen. Deras erfarenhet från fältet samt existerande litteratur ligger till grund för den här boken. I Silicon Valley-modellen gör de en djupdykning i den miljö som gjort många nya företag med bas i Silicon Valley i USA framgångsrika. Utmaningar i den globalt snabbt föränderliga ekonomin vi befinner oss i och ett ständigt pågående innovationsarbete diskuteras, liksom vad som förenar dessa företag och hur man kan dra nytta av lärdomarna i alla typer av organisationer. Boken är intressant för de som studerar entreprenörskap, organisation och ledarskap men även för de som själva är entreprenörer eller leder företag. Inspirerande och gediget arbete som kan vara till stor hjälp för den som vill utveckla sitt företag." Publiceras i BTJ-häftet nr 1, 2017. Lektör Moa Långbergs.

Detta digitala läromedel beställer du grupp/klassvis pointingTriangle
Beställ samma antal licenser som du har elever i gruppen. Till varje grupp du beställer ingår 2 lärarlicenser. Lägg i listan en gång per grupp även om du beställer samma läromedel. Använd endast tecknen Aa-Öö 0-9 i gruppnamnet, inga andra tecken eller mellanslag.
Jag vet, visa inte det här meddelandet igen