Varukorg

Varukorgen är tom

Affärsdriven Customer Success Manager

Customer Success Manager

Brinner du för relationer och kundvård? Vi söker en affärsdriven Customer Success Manager med erfarenhet av att arbeta både med kundvård och merförsäljning. Dessutom vill vi att du är med och driver den fortsatta uppbyggnaden av vårt Customer Success-team.    

Om rollen

I denna roll stöttar du våra säljare i nykundsförsäljning genom att samarbeta tätt med våra Key Account Managers. Genom support och onboarding ansvarar du för att våra största befintliga kunder på ett snabbt och enkelt sätt kommer i gång med våra produkter. Eftersom du agerar både hjälpsamt, relationsbyggande och professionellt tror vi att du långsiktigt kommer att skapa en hel del merförsäljning.

Du är en del av Customer Success-teamet och rapporterar till Customer Success Director/Kundservicechef. Du arbetar tätt med framför allt våra Key Account Managers och Kundservice.   

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:   

  • Identifiera och förstå kundens behov och mål
  • Samla in kundernas input och krav och se till att de kommuniceras via interna kanaler för produktveckling och förbättring
  • Se till att alla leveranser till våra kunder hanteras och slutförs
  • Bistå med support till kunder via telefon och mejl
  • Genomföra utbildningar, demos och workshops med målet att optimera våra kunders användande av våra produkter
  • Fortsätta att utveckla och optimera våra processer inom Customer Success och Sales Support
  • Vara kundens kontaktperson under hela projektets gång
  • Leda och koordinera projekt tillsammans med säljteamet
  • Kravställning inom kundupplevelsen

Som person tror vi att du är:

  • nyfiken på marknadens behov och sätter kunden i fokus i varje beslut du tar  
  • expert på att bygga och bibehålla kundrelationer
  • lösningsfokuserad, flexibel och snabbrörlig i ditt tankesätt  
  • målinriktad och van vid att arbeta med flera projekt och mot deadlines  
  • självgående och strukturerad i ditt arbetssätt 
  • analytiskt lagd
  • ansvarsfull, driven och serviceinriktad
  • tydlig i din kommunikation både muntligt och skriftligt
  • intresserad av och kunnig i det digitala/teknik
  • modig och vågar säga vad du tycker, berätta när du inte förstår och utmana dig själv och andra att tänka nytt
  • engagerad kring framtidens lärande 

För att lyckas i denna roll tror vi att du behöver:

  • Högskoleutbildning eller motsvarande inom projektledning, kommunikation och/eller försäljning
  • 2+ års erfarenhet av arbete på en Customer Success avdelning eller motsvarande
  • Kunskap om ett flertal olika Learning Management Systems; såsom till exempel; Google classroom, MS Education
  • Erfarenhet av försäljning; upp- och korsförsäljningsmöjligheter
  • Kunna kommunicera obehindrat och flytande på svenska och engelska

Önskvärt, men inget krav, är erfarenhet inom Swedish Edtech Industry.

Om oss

Utbildningsbranschen, och vi med den, är i en digital transformation som skapar nya fantastiska möjligheter att utveckla produkter och tjänster som maximerar lärande.
Vi på Liber går till jobbet varje dag för att göra skillnad i människors liv. Vi är fast beslutna att leda utvecklingen inom utbildning och därmed bidra till ett Sverige där alla lyckas med sina studier.
Genom samarbete med de främsta forskarna, författarna, ledarna och inspiratörerna inom näringslivet erbjuder vi läromedel, kurs- och managementlitteratur i tryckt och digital form, där vi står för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.

Liber är en del av den europeiska gruppen Infinitas Learning, med systerbolag i Nederländerna och Belgien. Vi har vårt kontor i fräscha lokaler på Råsundavägen 12 i Solna. Mer om Liber

Ansökan och övrig information

  • Sista ansökningsdag: 2021-11-30.

  • Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

  • Kontaktperson för tjänsten är Jessica Lööw Kannebäck, Customer Success Director och Kundservicechef.

  • E-posta din ansökan och personligt brev till jessica.loowkanneback@liber.se och skriv "Ansökan Customer Success Manager" i ämnesraden. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
    Ansökan Customer Success Manager

;