Varukorg

Varukorgen är tom

Affärsdriven Digital marknadsförare

Digital Marketing Specialist

Vill du arbeta i ett spännande bolag i en bransch som är mitt uppe i en digital transformation? Är du specialist på digital marknadsföring med ett särskilt intresse för marketing automation? Då kan denna roll vara något för dig!

Om rollen

Du ansvarar för den systemtekniska och analytiska biten av vår digitala marknadsföring som innefattar uppbyggnad av e-mail i vårt verktyg Salesforce Marketing Cloud, målgruppsurval, designa automatiska flöden, testning, schemaläggning, uppföljning och rapportering. Du kommer att vara delaktig i planeringen av våra e-mailkampanjer och ansvara för genomförandet av kampanjerna tillsammans med kollegor som arbetar med copy och grafisk produktion. Du ingår i marknadsteamet som arbetar mot Grundskola och rapporterar till Marknadschef åk F-9 men kommer att stötta även andra delar av Commercialteamet.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:   

  • Planera och genomföra e-mailkampanjer i Salesforce Marketing Cloud.
  • Bygga, effektivisera och optimera automatiserade flöden.
  • Löpande analysera och följa upp kampanjer och målgrupper.
  • Kravställa utveckling av nya funktioner i Salesforce och Salesforce Marketing Cloud.
  • Annonsering i Google Ads (search ads, display och YouTube).
  • Uppföljning, analys och resultatrapportering för våra digitala kampanjer.

Din profil

  • Du är engagerad kring framtidens lärande.
  • Du är nyfiken på marknadens behov och sätter kunden i fokus i varje beslut du tar.
  • Du är lösningsfokuserad och är flexibel och snabbrörlig i ditt tankesätt.
  • Du vågar säga vad du tycker och utmana dig själv och andra att tänka nytt.
  • Du har utmärkt analytisk förmåga, är strukturerad och har mycket driv.
  • Du tar egna initiativ där tydlig ledning saknas och tycker om att röra dig i en föränderlig organisation, bitvis med högt tempo
  • Du är kundorienterad och intresserad av att förstå kundupplevelsen och kundresan, i en bransch med långa införsäljningsperioder och en stor andel återkommande kunder.

Din erfarenhet

För att lyckas i denna roll tror vi att du har:

  • Relevant eftergymnasial utbildning.
  • Minst 3 års erfarenhet av e-mail marketing inklusive marketing automation.
  • Praktisk och strategisk erfarenhet av Google ads .
  • Kunskap inom analysverktyg som Google Analytics, Metabase, Power BI etc.
  • Lätt för att kommunicera både på svenska och engelska .

Önskvärt, men inget krav är:

  • Erfarenhet av webb (webbanalys, konverteringsoptimering etc.).
  • Erfarenhet av e-handel.
  • Erfarenhet av Salesforce Marketing Cloud.

Om oss

Utbildningsbranschen, och vi med den, är i en digital transformation som skapar nya fantastiska möjligheter att utveckla produkter och tjänster som maximerar lärande.
Vi på Liber går till jobbet varje dag för att göra skillnad i människors liv. Vi är fast beslutna att leda utvecklingen inom utbildning och därmed bidra till ett Sverige där alla lyckas med sina studier.
Genom samarbete med de främsta forskarna, författarna, ledarna och inspiratörerna inom näringslivet erbjuder vi läromedel, kurs- och managementlitteratur i tryckt och digital form, där vi står för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.

Liber är en del av den europeiska gruppen Infinitas Learning, med systerbolag i Nederländerna och Belgien. Vi har vårt kontor i fräscha lokaler på Råsundavägen 12 i Solna. Mer om Liber

Ansökan och övrig information

  • Sista ansökningsdag: 2022-08-20
  • Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.
  • Kontaktperson för tjänsten är Agnes Boberg, Marknadschef F-9.
  • E-posta din ansökan och personligt brev till agnes.boberg@liber.se och skriv "Ansökan Digital marketing specialist" i ämnesraden: Ansökan Digital Marketing Specialist

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

;