Webshop   Högskola   Media och kommunikation   Det svenska medielandskapet     Product

Det svenska medielandskapet : Traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens

Smakprov
current-item

Vill du veta mer?

Produktbeskrivning

Det svenska medielandskapet redovisar och diskuterar olika mediers villkor och ger perspektiv på såväl historien som dagsläget och framtiden.

Boken har sedan första utgåvan 1970 kommit i många upplagor och titeln har förändrats i takt med medielandskapet. Under många år hette boken Massmedier – med olika underrubriker. Men att tala om massmedier speglar inte dagens medielandskap där de sociala medierna är en självklar del i medielandskapet. Boken har därför omarbetats, breddats och bytt titel. Digitaliseringen har fått ett betydligt större utrymme i samtliga kapitel. Det gäller inte minst i de helt nyskrivna kapitel som handlar om dagens situation för dagspress, radio och tv.

I denna andra upplaga är kapitlen om dagspressen respektive radio och tv helt omskrivna. Övriga kapitel är genomgående uppdaterade.

Boken lämpar sig för journalistutbildningar på universitet, högskolor och folkhögskolor samt på kurser inom medie- och kommunikationsvetenskap. Den är, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.

Om författarna

Lennart Weibull, f. 1946, är professor emeritus i massmedieforskning, Göteborgs universitet. Ingela Wadbring, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet, Sundsvall.

Produktfakta

Författare

Lennart Weibull, Ingela Wadbring, Jonas Ohlsson

Upplaga

2

Utgivningsdatum

01-07-2020

ISBN

978-91-47-13669-8

Ämne

Media och kommunikation

Mediatyp

Bok

Språk

Svenska

Omfång, sidor

316

Hur kan vi hjälpa dig?

Kundservice

resource-not-found

Har du frågor om läromedel eller behöver hjälp att komma i gång? Vi finns här för dig!

Kontakt