Digitala läromedel     Hubro Educations

Hubro Educations

Med hjälp av Hubro Educations laborativa lärverktyg får eleverna möjlighet att skapa ett virtuellt företag där de utmanas i olika affärsmässiga situationer.

resource-not-found

Hubro Educations

Träna affärsmässighet på riktigt!

Bästa sättet att lära sig att driva ett företag är att träna på riktigt. Med hjälp av Hubro Educations laborativa lärverktyg får eleverna möjlighet att skapa ett virtuellt företag där de utmanas i olika affärsmässiga situationer.

Jag vill boka en demo
resource-not-found

Business simulation

Bästa sättet att lära sig att driva ett företag är att träna på riktigt. Med hjälp av Hubro Educations laborativa lärverktyg får eleverna möjlighet att skapa ett virtuellt företag där de utmanas i olika affärsmässiga situationer. Stora fördelen med att simulera en affärsverksamhet är att det är riskfritt att göra fel och att eleverna snabbt kan pröva nya angreppssätt för att skapa en lönsam och välmående verksamhet. Dessutom kan eleverna gruppvis tävla mot varandra om vem som driver sitt företag mest effektivt.

resource-not-found

Vad är syftet med ett virtuellt företag?

Ny kunskap skapas på det mest effektiva sätt när teoretiska och praktiska kunskaper får möjlighet att växa tillsammans. Med hjälp av Hubros interaktiva företagsspel är det möjligt. Hubro är ett digitalt lärverktyg där deltagare driver och utvecklar ett företag som inte finns på riktigt, i stället simuleras realistiska situationer, problem och frågorställningar.

resource-not-found

1. Planering och set-up
Lär dig hur du använder simuleringen snabbt och enkelt med vår onlinekurs - Hubro Academy. Skapa sedan en simulering som passar just din kurs. Du kan planera simuleringen från A til Ö med hjälp av en tidsplan. Anpassa simuleringen till din kurs, genom att lägga till uppgifter och övningar, händelser och dilemma, eller annat innehåll. Om du har frågor kan en av våra vänliga medarbetare hjälpa dig eller till och med hjälpa dig med installationen.



resource-not-found

2. Anmäl elever och bilda grupper
Innan du börjar, visar du dina elever introduktionsvideon och delar registreringslänken. Genom att följa länken kan eleverna registrera sig och organisera sig i lag och länkas sedan vidare till simuleringen. Vår intuitiva design och elevhandledningar lär eleverna hur man använder simuleringen på nolltid.



resource-not-found

3. Kör simuleringen
Simuleringen går framåt med ett klick, eller automatiskt om du har satt upp ett schema. Du kan låta eleverna arbeta på egen hand, eller så kan du svara på frågor, underlätta diskussioner och hjälpa till att koppla elevernas erfarenheter med teori och den verkliga världen.

Instruktörer får flera verktyg som hjälper dig att lägga till elevernas inlärningsupplevelse, som "uppmärksamhet"-knappen som fryser alla elevers skärmar - ett supereffektivt sätt att få dina elever fullständig uppmärksamhet.



resource-not-found

4. Sammanfattning, gå igenom resultat och reflektera
Mycket av inlärningen sker efter att simuleringen har avslutats. När eleverna är klara ges möjlighet att reflektera över vilka beslut de tog, varför de tog dem och vad de skulle ha gjort annorlunda. Genom föreläsning, gruppdiskussioner eller på egen hand ska de förstå sina nya erfarenheter - det finns många lärdomar att dra!



resource-not-found

Två olika typer av simulering


Hubro Business:

Låt eleverna fatta riktiga affärsbeslut för sina egna virtuella tillverkningsföretag i simuleringsspelet Hubro Business. Genom att utveckla finansiell kompetens och analytiska färdigheter tacklar eleverna affärsutmaningar i ett simuleringsspel anpassat till din kurs.

● 3-10 timmars varaktighet med flexibel schemaläggning
● Enkel uppsättning av simulering
● Obegränsat antal deltagare i en simulering
● 1-4 deltagare per lag
● B2C eller B2B tillverkning
● Passar ett antal kurser
● Finns på engelska, norska och svenska

resource-not-found

Hubro Marketing:
Hubro Marketing Simulation låter deltagarna experimentera med hur marknadsföringsbeslut påverkar deras position på marknaden. 4'ps och segmentering är kärnan i simuleringen.
Det är ett online-simuleringsspel för kurser som grundläggande marknadsföring, marknadsföringsledning, marknadsföringsstrategi och till och med entreprenörskap.
● 4-12 timmars varaktighet med flexibel schemaläggning
● Enkel uppsättning av simulering
● Obegränsat antal deltagare i en simulering
● 1-4 deltagere per lag
● B2C tillverkning
● Passar ett antal kurser
● Finns på engelska, norska och svenska

resource-not-found

Vilka kurser passar Hubro till?

Business Simulation

Företagsekonomi 1: Berör 2 av 6 punkterna i centrala innehållet:

  • Grundläggande företagsekonomiska begrepp och modeller samt kalkylering.

  • Grundläggande metoder i marknadsföring. I samband med det behandlas företagens etiska ansvar samt lagar och andra bestämmelser som styr företagens marknadsföring.

Företagsekonomi 2: Berör 2 av 7 punkterna i centrala innehållet:

  • Marknadsföring i form av omvärldsanalys och olika verktyg för värdeskapande processer.

  • Metoder, teorier och modeller som används i företagens interna styrning och planering i form av budgetering och kalkylering.

resource-not-found

Marketing Simulation

Entreprenörskap och företagande: Berör 4 av 10 punkterna i centrala innehållet:

  • Affärsplanens innehåll och uppbyggnad. I samband med det användning av grundläggande metoder för marknadsundersökning, omvärldsanalys och omvärldsbevakning. Finansieringsfrågor.

  • Affärsmässig presentationsteknik i marknadsföringssyfte anpassad till mottagare och situation.

  • Företagsekonomiska begrepp och metoder inom kunskapsområdena kalkylering, marknadsföring och redovisning.

  • Utvärdering av det fiktiva företagets verksamhet med uppföljning av ekonomiskt resultat. I samband med det utvärdering av gruppens eller den egna arbetsprocessen.

Marknadsföring: Berör 4 av 7 punkterna i centrala innehållet:

  • Teorier och tendenser inom området marknadsföring.

  • Marknads- och omvärldsanalys. I samband med det behandlas metoder och analysverktyg för marknadsinformation.

  • Marknadsstrategier och marknadsplanens innehåll och funktion.

  • Marknadsföring av varor och tjänster. I samband med det behandlas den betydelse som varaktiga relationer med kunder, leverantörer, anställda och andra intressenter har för ett företags affärsutveckling.

resource-not-found

Hur kommer man igång?

Testa
Beställ en demoversion utan kostnad, kort introduktion ingår.

Beställ till din skola

Kontakta [email protected]

Boka en demo
Jag vill boka demo

Priser

250 kr/elev och år exkl. moms (antal elever 1-80)​
150 kr/elev och år exkl. moms (antal elever 81-)​
Lägsta inköp motsvarar 6 990 SEK, motsvarande 28 elever

resource-not-found

Nöjd lärare

Skapar förståelse för behovet att analysera

Eleverna gillar upplägget i Hubro Marketing Simulator, det väcker tävlingsinstinkten men de får också en stor förståelse för behovet av att analysera sin målgrupp och fatta beslut utifrån det. Kursmoment kan integreras i simulatorn.

Missa inga nyheter

Prenumerera på Libers nyhetsbrev för att se och prova den nya utgivningen, få inspiration, erbjudanden och inbjudningar till event.

Prenumerera