Varukorg

Varukorgen är tom

CRM-specialist

Vill du vara med och skapa framtidens lärande i ett spännande bolag i en bransch som är mitt uppe i en digital transformation? Vi letar efter en analytisk och affärsdriven CRM Specialist som drivs av att bygga upp och förvalta en CRM- och marketing automation-funktion i toppklass.

Rollen som CRM-specialist

Som CRM Specialist på Liber kommer du att vara spindeln i nätet mellan Libers marknads- och säljteam. Du ansvarar för företagets CRM-system (Salesforce) samt för segmentering, test, leadsuppföljning och analys av Libers CRM-aktiviteter. Du kommer att ha en nyckelroll i att utveckla Libers marketing automation-flöden och stötta Libers transformation till ett ännu mer datadrivet bolag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Ansvara för CRM-systemen på Liber (huvudsakligen Salesforce och Salesforce Marketing Cloud) och i den rollen huvudsakligen samarbeta med marknads- och säljteamen.
  • Utveckla, förvalta och ansvara för kvaliteten av data i systemen samt ansvara för analys, test och uppföljning av CRM-aktiviteter. Du föreslår handlingsplan baserat på utfallet av din analys.
  • Stötta Libers marknads- och säljteam rörande t.ex. segmentering och marknadsföringsinitiativ.
  • Du agerar projektledare för projekt som avser systemförändringar eller andra projekt kopplade till CRM-funktionen på Liber.

Din profil

För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du:

  • är engagerad kring framtidens lärande.
  • är nyfiken på marknadens behov och sätter kunden i fokus i varje beslut du tar.
  • är lösningsfokuserad och är flexibel och snabbrörlig i ditt tankesätt.
  • vågar säga vad du tycker och utmana dig själv och andra att tänka nytt.
  • har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att ha många kontaktytor med olika kompetenser och personer inom Liber och i gruppen.
  • är analytisk och tycker om att vara del av en verksamhet i förändring där tänka om och tänka nytt är del av vardagen.
  • kan utrycka sig på engelska i tal och skrift.

Erfarenhet

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst 5 års erfarenhet av arbete med CRM-system och utvecklingsprojekt
  • Erfarenhet av Salesforce är mycket meriterande
  • Minst 5 års erfarenhet av arbete med lojalitetsmarknadsföring
  • Har utvecklat en god förståelse för processbeskrivningar och kopplingen mellan dessa och IT-system

Om oss

Utbildningsbranschen, och vi med den, är i en digital transformation som skapar nya fantastiska möjligheter att utveckla produkter och tjänster som maximerar lärande.

Vi på Liber går till jobbet varje dag för att göra skillnad i människors liv. Vi är fast beslutna att leda utvecklingen inom utbildning och därmed bidra till ett Sverige där alla lyckas med sina studier.

Genom samarbete med de främsta forskarna, författarna, ledarna och inspiratörerna inom näringslivet erbjuder vi läromedel, kurs- och managementlitteratur i tryckt och digital form, där vi står för kunskap som gör skillnad – genom hela livet.

Liber är en del av den europeiska gruppen Infinitas Learning med systerbolag i Nederländerna, Belgien och Portugal.

Ansökan

  • Sista ansökningsdag: 31 augusti.
  • Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.
  • Kontaktperson för tjänsten är Henrik Oscarsson (CCO).
  • Skicka din ansökan till henrik.oscarsson@liber.se och skriv "Ansökan CRM Specialist" i ämnesraden.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

;