Varukorg

Varukorgen är tom

CRM-specialist

Vill du arbeta i ett spännande bolag i en bransch som är mitt uppe i en digital transformation? Är du specialist på marketing automation och går igång på analys och kundsegmentering? Då kan du vara Libers blivande CRM-specialist!

Rollen som CRM-specialist

I denna roll kommer du att arbeta brett med analys och uppföljning av Libers digitala marknadsaktiviteter. Du kommer också att vara en nyckelspelare vid utformning av bolagets CRM-strategi och implementation och hantering (super user) av bolagets marketing automation-plattform. Du kommer att vara en del av affärsenheten Commercial och rapportera till Online Manager. Övriga kontaktytor kommer att vara digitala marknadsförare, sälj, produktutveckling, finans och IT.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Ingå i arbetsgruppen och vara kravställare för Libers nya marketing automation-plattform (Selligent Marketing Cloud)
  • Sätta upp marketing automation-program för flera olika kanaler (e-post, webb och social media)
  • Driva arbetet med lead scoring och se till att relevanta leads går vidare till säljavdelningen
  • Analys, effektmätning, a/b-testning, rapportering och optimering av digitala marknadsaktiviteter för att öka kundvärdet och säkerställa en effektiv kanalanvändning
  • Utveckla, förvalta och kvalitetssäkra data i systemet
  • Identifiera förbättringsmöjligheter och driva utveckling av integrationen mellan marketing automation-plattform, affärssystem och säljplattform (tillsammans med IT och Sälj)
  • Internt sprida kunskap om t.ex. segmentering, lead nurturing och lead scoring

Din erfarenhet

För att lyckas i denna roll tror vi att du har:

  • Examen inom marknadsföring, ekonomi eller systemvetenskap
  • Minst 5 års erfarenhet från arbete med CRM-system, marketing automation och utvecklingsprojekt
  • Erfarenhet av att driva projekt som spänner över både Marknad och IT
  • Stor kunskap inom analysverktyg t.ex. Google Analytics, Power BI etc.
  • Erfarenhet av försäljning B2B (har du erfarenhet av både fysiska produkter och digitala tjänster är det ett plus)
  • Lätt för att kommunicera både på svenska och engelska

Önskvärd erfarenhet, men inget krav:

  • SQL
  • Power BI eller liknande BI system, som användare och även utformare av rapporter och dashboards
  • Datastruktur och dataanalys

Din profil

Som person har du utmärkt analytisk förmåga, är strukturerad och har mycket driv. Du är positiv, lösningsorienterad och har en stor nyfikenhet som gör att du håller dig uppdaterad om vad som händer inom ditt område. Du är kundorienterad och intresserad av att förstå kundupplevelsen och kundresan, i en bransch med långa införsäljningsperioder och en stor andel återkommande kunder. Du har stor förståelse för både marknadsföring och IT och rör dig obehindrat mellan diskussioner om marknadskommunikation, kundresor och implementering av IT-system.

Om oss

Liber är ett av Sveriges ledande förlag. Genom samarbete med de främsta forskarna och författarna erbjuder vi läromedel, kurslitteratur och managementlitteratur av hög kvalitet. Med målet att alla ska lyckas med sina studier står vi för kunskap som gör skillnad – genom hela livet. Huvudkontoret ligger i Solna på Råsundavägen 12. Mer om Liber

Ansökan

Vi samarbetar med Jurek Marketing & Communications i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare, Victoria Tjernström e-post victoria.tjernstrom@jurek.se – Välkommen med din ansökan.

Sök tjänsten som CRM-specialist