Läromedel   Gymnasium     H2000 Praktisk marknadsföring 1

Gymnasium

H2000 Praktisk marknadsföring 1

Ger en bred och god grund i butikens marknadsföring. En handbok som beskriver vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik.

icon Förenar teori med praktik
icon Ger en bred och god grund
icon Lärarhandledning till faktaboken
resource-not-found

För försäljning och service

Att marknadsföra i butik

resource-not-found

Bred och god grund

H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik ger en bred och god grund i butikens marknadsföring. Boken fungerar som en handbok och beskriver vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik. Nyckelord är affärsidé, planering, genomförande och utvärdering av marknadsföring och försäljning, butiksprofil, sinnesmarknadsföring, säljstödsmaterial, konsument- och marknadslagar, etiska regler och butiksekonomi, att räkna på lönsamheten.

Förenar teori med praktik

I H2000-serien förenas teori med praktik. Böckerna är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar, framför allt yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. I samtliga böcker i serien varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning.