Gymnasium
H2000 Praktisk marknadsföring 1
Ger en bred och god grund i butikens marknadsföring. En handbok som beskriver vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik.
För försäljning och service
Att marknadsföra i butik
Bred och god grund
H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik ger en bred och god grund i butikens marknadsföring. Boken fungerar som en handbok och beskriver vad som krävs för att framgångsrikt marknadsföra en butik. Nyckelord är affärsidé, planering, genomförande och utvärdering av marknadsföring och försäljning, butiksprofil, sinnesmarknadsföring, säljstödsmaterial, konsument- och marknadslagar, etiska regler och butiksekonomi, att räkna på lönsamheten.
Förenar teori med praktik
I H2000-serien förenas teori med praktik. Böckerna är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar, framför allt yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. I samtliga böcker i serien varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning.