Gymnasium | Gy25
Försäljning och kundservice
Ett förnyat läromedel anpassat till Gy25, med bekant struktur och layout från tidigare utgivning inom Försäljnings- och serviceprogrammet.
Kommande utgivning för Gy25
Lanseras 2025:
-
Försäljning och kundservice nivå 1 Lärarhandledning (nedladdningsbar) kommer i början av 2026.
Lanseras våren 2026:
-
Försäljning och kundservice nivå 2 Fakta och uppgifter
Försäljning och service
Del av en heltäckande läromedelsserie inom försäljnings- och serviceprogrammet som ger gymnasieeleverna ett kvalitetssäkrat innehåll som utgår ifrån den aktuella läroplanen.
Allt inom Försäljning och serviceI serien
Tryckt bok
Boken är en kombinerad fakta- och uppgiftsbok.
Onlinebok
En digital version av den tryckta boken.
Lärarhandledning
Lärarmaterialet vänder sig till alla undervisande lärare, oavsett erfarenhet. Det innehåller exempelvis presentationsmaterial, samt facit till läromedlets uppgifter. Nedladdningsbar.
3 snabba fördelar
Målgruppsanpassat, aktuellt och heltäckande
Anpassat till Gy25
-
Serien täcker det centrala innehållet och uppgifterna är kopplade till den nya ämnesplanens betygskriterier.
Målgrupps- anpassat innehåll
-
Faktadelens innehåll är skrivet på ett lättförståeligt sätt.
-
Viktiga branschbegrepp förklaras eller förtydligas i marginalen.
-
Texten är kryddad med både exempel och fördjupningsrutor, allt för att underlätta inlärningen.
En fullständig serie
-
Försäljning och kundservice nivå 1 består av både tryckta och digitala produkter samt ett lärarmaterial.
-
Återfinns bland annat facit till läromedlets uppgifter.
Ett verklighetsnära stöd
Elever som läser på Försäljnings- och serviceprogrammet är i behov av ett aktuellt och verklighetsnära läromedel. Därför består varje kapitel av aktuella och intressanta exempel och fördjupningar. Att eleverna behärskar det ämnesspecifika språket är nyckeln till att lyckas, och därför är alla branschspecifika begrepp markerade och förklaras/förtydligas i marginalen.
Uppgiftsdelens upplägg syftar till att både eleven och läraren ska förstå vilken förmåga uppgiften tränar, och på vilken nivå uppgiften bedöms ligga på. I slutet av varje kapitel finns ett apl-uppdrag, där eleven ska använda sina teoretiska kunskaper i praktiken.
Allt material du och eleverna behöver
Varje kapitel inleds med en kort ingress och frågor som väcker elevens nyfikenhet. Därefter följer de centrala avsnitten och kapitlet avslutas med en uppgiftsdel – både repetition och uppgifter där eleven får visa vad den lärt sig. Uppgifterna är många och varierande, och märkta utifrån bedömd svårighetsgrad. Elevboken finns både i tryckt format och digitalt format. Serien kompletteras med en nedladdningsbar lärarhandledning. Den är ett utmärkt stöd för dig som lärare och innehåller bland annat facit till elevbokens uppgifter.
Innehåll
Försäljning och kundservice nivå 1 består av följande åtta kapitel:
-
Att arbeta med försäljning och kundservice
-
Servicemötet
-
Kunskap om kunden
-
Service är ett lagarbete
-
Hållbarhet inom försäljning och kundservice
-
Service i olika situationer
-
Lagar och regler
-
Utvärdera servicemötet
Läromedlet innehåller också ett sammanfattande projekt som kan bedrivas parallellt i sin helhet, eller delvis. Genom projektet får eleverna möjlighet att träna och utveckla den praktiska aspekten av handel.
Lärarhandledning
Lärarmaterialet vänder sig till alla undervisande lärare, oavsett erfarenhet, och innehåller exempelvis ppt-material men framförallt facit till läromedlets uppgifter.
-
Planeringsunderlag
-
Presentationer
-
Facit
-
Extrauppgifter med tillhörande lösningar
Om författarna
-
Gunilla Eek är utbildad gymnasielärare och har undervisat på dåvarande handels- och administrationsprogrammet. Gunilla har även lång erfarenhet från näringslivet och har tidigare skrivit flera läromedel i vår utgivning till Försäljnings- och serviceprogrammet.
-
Marianne Feldt är utbildad gymnasielärare men har även arbetat som inköpschef och som projektledare. Marianne har skrivit flera titlar till Försäljnings- och serviceprogrammet, senast Handel och hållbar utveckling.
-
Caroline Hansson är utbildad gymnasielärare och undervisar på Försäljnings- och serviceprogrammet på Hvitfeldska gymnasiet i Göteborg. Caroline har tidigare skrivit Handel och hållbar utveckling tillsammans med Marianne.
-
Anders Pihlsgård är utbildad gymnasielärare och har mångårig erfarenhet från näringslivet. Anders är en prisbelönt läromedelsförfattare som under flera decennier skrivit läromedel inom flera olika ämnesområden.
Prova Försäljning och kundservice enligt Gy25
Tryckta böcker provar du genom att bläddra direkt på skärmen, digitala produkter provar du genom att beställa en provlicens.
Provperioden är 4 veckor för både tryckta och digitala produkter.
Missa inga nyheter
Prenumerera på Libers nyhetsbrev för att se och prova den nya utgivningen, få inspiration, erbjudanden och inbjudningar till event.
Prenumerera