Läromedel   Gymnasium     Försäljning och kundservice Gy25

Gymnasium | Gy25

Försäljning och kundservice

Ett förnyat läromedel anpassat till Gy25, med bekant struktur och layout från tidigare utgivning inom Försäljnings- och serviceprogrammet.

icon Innehållet är målgruppsanpassat och tillgängligt.
icon En mängd varierande uppgifter som avslutar varje kapitel.
icon Innehåller ett avslutande, heltäckande projekt, där eleverna praktiskt kan arbeta med ämnet.
image
Försäljning och kundservice Gy25 Lanseringar

Kommande utgivning för Gy25

Lanseras 2025:

  • Försäljning och kundservice nivå 1 Lärarhandledning (nedladdningsbar) kommer i början av 2026.

Lanseras våren 2026:

  • Försäljning och kundservice nivå 2 Fakta och uppgifter

Försäljning och serviceprogrammet

Försäljning och service

Del av en heltäckande läromedelsserie inom försäljnings- och serviceprogrammet som ger gymnasieeleverna ett kvalitetssäkrat innehåll som utgår ifrån den aktuella läroplanen.

Allt inom Försäljning och service

I serien

Tryckt bok

Boken är en kombinerad fakta- och uppgiftsbok.

Onlinebok

En digital version av den tryckta boken.

Lärarhandledning

Lärarmaterialet vänder sig till alla undervisande lärare, oavsett erfarenhet. Det innehåller exempelvis presentationsmaterial, samt facit till läromedlets uppgifter. Nedladdningsbar.

3 snabba fördelar

Målgruppsanpassat, aktuellt och heltäckande

1
Anpassat till Gy25
  • Serien täcker det centrala innehållet och uppgifterna är kopplade till den nya ämnesplanens betygskriterier.

2
Målgrupps- anpassat innehåll
  • Faktadelens innehåll är skrivet på ett lättförståeligt sätt.

  • Viktiga branschbegrepp förklaras eller förtydligas i marginalen.

  • Texten är kryddad med både exempel och fördjupningsrutor, allt för att underlätta inlärningen.

3
En fullständig serie
  • Försäljning och kundservice nivå 1 består av både tryckta och digitala produkter samt ett lärarmaterial.

  • Återfinns bland annat facit till läromedlets uppgifter.

Försäljning och kundservice nivå 1 Article Media Text 50-50 560 gy25

Ett verklighetsnära stöd

Elever som läser på Försäljnings- och serviceprogrammet är i behov av ett aktuellt och verklighetsnära läromedel. Därför består varje kapitel av aktuella och intressanta exempel och fördjupningar. Att eleverna behärskar det ämnesspecifika språket är nyckeln till att lyckas, och därför är alla branschspecifika begrepp markerade och förklaras/förtydligas i marginalen.

Uppgiftsdelens upplägg syftar till att både eleven och läraren ska förstå vilken förmåga uppgiften tränar, och på vilken nivå uppgiften bedöms ligga på. I slutet av varje kapitel finns ett apl-uppdrag, där eleven ska använda sina teoretiska kunskaper i praktiken.

place holder 50-50

Allt material du och eleverna behöver

Varje kapitel inleds med en kort ingress och frågor som väcker elevens nyfikenhet. Därefter följer de centrala avsnitten och kapitlet avslutas med en uppgiftsdel – både repetition och uppgifter där eleven får visa vad den lärt sig. Uppgifterna är många och varierande, och märkta utifrån bedömd svårighetsgrad. Elevboken finns både i tryckt format och digitalt format. Serien kompletteras med en nedladdningsbar lärarhandledning. Den är ett utmärkt stöd för dig som lärare och innehåller bland annat facit till elevbokens uppgifter.


place holder 50-50

Innehåll

Försäljning och kundservice nivå 1 består av följande åtta kapitel:

  1. Att arbeta med försäljning och kundservice

  2. Servicemötet

  3. Kunskap om kunden

  4. Service är ett lagarbete

  5. Hållbarhet inom försäljning och kundservice

  6. Service i olika situationer

  7. Lagar och regler

  8. Utvärdera servicemötet

Läromedlet innehåller också ett sammanfattande projekt som kan bedrivas parallellt i sin helhet, eller delvis. Genom projektet får eleverna möjlighet att träna och utveckla den praktiska aspekten av handel.

place holder 50-50

Lärarhandledning

Lärarmaterialet vänder sig till alla undervisande lärare, oavsett erfarenhet, och innehåller exempelvis ppt-material men framförallt facit till läromedlets uppgifter.

  • Planeringsunderlag

  • Presentationer

  • Facit

  • Extrauppgifter med tillhörande lösningar

om-forfattarna

Om författarna

  • Gunilla Eek är utbildad gymnasielärare och har undervisat på dåvarande handels- och administrationsprogrammet. Gunilla har även lång erfarenhet från näringslivet och har tidigare skrivit flera läromedel i vår utgivning till Försäljnings- och serviceprogrammet.

  • Marianne Feldt är utbildad gymnasielärare men har även arbetat som inköpschef och som projektledare. Marianne har skrivit flera titlar till Försäljnings- och serviceprogrammet, senast Handel och hållbar utveckling.

  • Caroline Hansson är utbildad gymnasielärare och undervisar på Försäljnings- och serviceprogrammet på Hvitfeldska gymnasiet i Göteborg. Caroline har tidigare skrivit Handel och hållbar utveckling tillsammans med Marianne.

  • Anders Pihlsgård är utbildad gymnasielärare och har mångårig erfarenhet från näringslivet. Anders är en prisbelönt läromedelsförfattare som under flera decennier skrivit läromedel inom flera olika ämnesområden.

Prova Försäljning och kundservice enligt Gy25

Tryckta böcker provar du genom att bläddra direkt på skärmen, digitala produkter provar du genom att beställa en provlicens.

Provperioden är 4 veckor för både tryckta och digitala produkter.

image

Tryckt bok Fakta och uppgifter

image

Onlinebok Fakta och uppgifter

Missa inga nyheter

Prenumerera på Libers nyhetsbrev för att se och prova den nya utgivningen, få inspiration, erbjudanden och inbjudningar till event.

Prenumerera