Åk F-3
Läsinlärning i 7 steg
Serie med en läsinlärningsmetod för elever med försenad och bristfällig fonologisk utveckling som därmed riskerar läs- och skrivsvårigheter.
Anpassad läsinlärningsmetod
Sju steg för att knäcka koden
Utvecklade läs- och skrivkunskaper
Läsinlärning i 7 steg är en multisensorisk läsinlärningsmetod i sju steg. Grundidén är att eleverna tränar fonologisk medvetenhet och läsinlärning parallellt. Läromedlet riktar sig särskilt till barn med försenad och bristfällig fonologisk utveckling, och som därmed finns i riskzonen för att utveckla läs- och skrivsvårigheter. Serien är producerad med stöd av Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM).
Arbetsböcker
Nu finns även arbetsböcker i serien! Till var och en av de tre arbetsböckerna finns en lärarmanual att ladda ner på liber.se. Där finns handledning för varje övning i arbetsböckerna. Det finns även laborativt läsmaterial med en mängd spel som syftar till att på ett lekfullt och varierat sätt förstärka och ge extra träning till läsövningarna i Läsebok 1 och Läsebok 2.
Lärarhandledningar
Lärarboken till Läsebok 1 och Läsebok 2 innehåller anvisningar till alla sidor i läseböckerna, samt kopieringsunderlag och läsprov. Lärarboken till Läsebok 3 innehåller anvisningar till alla sidor i läseboken och kopieringsunderlag till spel som förstärker aktuella moment i läsövningarna.