Åk F-3
Läsinlärning i 7 steg
Serie med en läsinlärningsmetod för elever med försenad och bristfällig fonologisk utveckling som därmed riskerar läs- och skrivsvårigheter.
Produkter i serien
Funderar ni på att byta läromedel till er skola?
Hör av er till oss så får ni möjlighet att utvärdera våra läromedel och ta del av det bästa erbjudandet.
Kontakta kundansvarigAnpassad läsinlärningsmetod
Sju steg för att knäcka koden
Utvecklade läs- och skrivkunskaper
Läsinlärning i 7 steg är en multisensorisk läsinlärningsmetod i sju steg. Grundidén är att eleverna tränar fonologisk medvetenhet och läsinlärning parallellt. Läromedlet riktar sig särskilt till barn med försenad och bristfällig fonologisk utveckling, och som därmed finns i riskzonen för att utveckla läs- och skrivsvårigheter. Serien är producerad med stöd av Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM).
Arbetsböcker
Nu finns även arbetsböcker i serien! Till var och en av de tre arbetsböckerna finns en lärarmanual att ladda ner på liber.se. Där finns handledning för varje övning i arbetsböckerna. Det finns även laborativt läsmaterial med en mängd spel som syftar till att på ett lekfullt och varierat sätt förstärka och ge extra träning till läsövningarna i Läsebok 1 och Läsebok 2.
Lärarhandledningar
Lärarboken till Läsebok 1 och Läsebok 2 innehåller anvisningar till alla sidor i läseböckerna, samt kopieringsunderlag och läsprov. Lärarboken till Läsebok 3 innehåller anvisningar till alla sidor i läseboken och kopieringsunderlag till spel som förstärker aktuella moment i läsövningarna.
Läsinlärning i 7 steg
En multisensorisk läsinlärningsmetod för elever med försenad och bristfällig fonologisk utveckling – ett vanligt hinder för läs- och skrivinlärning. Serien bygger på phonics och ljudmetoden, där bokstavsljud, ljudanalys och ljudsyntes står i centrum för att skapa en säker grund för läsning.
-
En multisensorisk metod i sju steg
-
Tränar fonologisk medvetenhet och läsinlärning parallellt
-
Innehåller arbetsböcker, laborativt material och lärarhandledning