Läromedel   Åk F-3     Läsinlärning i 7 steg

Åk F-3

Läsinlärning i 7 steg

Serie med en läsinlärningsmetod för elever med försenad och bristfällig fonologisk utveckling som därmed riskerar läs- och skrivsvårigheter.

icon En multisensorisk läsinlärningsmetod i sju steg
icon Övar fonologisk medvetenhet och läsinlärning parallellt
icon Innehåller arbetsböcker, laborativt läsmaterial och lärarhandledning
resource-not-found

Funderar ni på att byta läromedel till er skola?

Hör av er till oss så får ni möjlighet att utvärdera våra läromedel och ta del av det bästa erbjudandet.

Kontakta kundansvarig

Anpassad läsinlärningsmetod

Sju steg för att knäcka koden

resource-not-found

Utvecklade läs- och skrivkunskaper

Läsinlärning i 7 steg är en multisensorisk läsinlärningsmetod i sju steg. Grundidén är att eleverna tränar fonologisk medvetenhet och läsinlärning parallellt. Läromedlet riktar sig särskilt till barn med försenad och bristfällig fonologisk utveckling, och som därmed finns i riskzonen för att utveckla läs- och skrivsvårigheter. Serien är producerad med stöd av Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM).

Arbetsböcker

Nu finns även arbetsböcker i serien! Till var och en av de tre arbetsböckerna finns en lärarmanual att ladda ner på liber.se. Där finns handledning för varje övning i arbetsböckerna. Det finns även laborativt läsmaterial med en mängd spel som syftar till att på ett lekfullt och varierat sätt förstärka och ge extra träning till läsövningarna i Läsebok 1 och Läsebok 2. 

Lärarhandledningar

Lärarboken till Läsebok 1 och Läsebok 2 innehåller anvisningar till alla sidor i läseböckerna, samt kopieringsunderlag och läsprov. Lärarboken till Läsebok 3 innehåller anvisningar till alla sidor i läseboken och kopieringsunderlag till spel som förstärker aktuella moment i läsövningarna.